cookies

måndag 5 januari 2015

God fortsättning

Sytt lite festliga kläder i stl 74.
Mobilkameran och brist på ljus gör inte tyget rättvisa. 
Det är ljusare grått i verkligheten.
 Tänkte sy fast "flugan" direkt på en vit body.

Har också sytt frukt/grönsakspåsar att använda när man handlar i affären. Går att tvätta och återanvändas mååånga gånger. Har sytt av en tunn nätgardin som jag köpte på second hand. Nu återstår att se om jag vågar sticka ut och använda dom också. En kompis sa att man kommer undan stirrande ögon om man självskannar. Då slipper man lägga upp påsarna på rullbandet. Nu handlar jag i en närbutik som inte erbjuder självskanning så den idén hjälper kanske inte mig så mycket. Det är dock bra för dom som gör det.
Fråga mig inte varför jag tycker att det känns jobbigt. Finns ingen logik i den känslan. Hur som helst skulle det inte vara lika jobbigt ifall fler använde såna här små tygpåsar till frukt.

3 kommentarer:

Fiff sa...

Jag förstår dig faktiskt med påsarna...och det e ju rätt löjligt egentligen. Men nån dag ska jag göra slag i saken! Just nu används de plastpåsarna till blöjpåsar efter de har burit hem frukt, så de återanvänds iaf en gång till... Snyggt fest-set du har sytt!

Återbruk av Åsa.Li sa...

Älskar dina påsar. Nån gång ska jag sy egna:-) Se de som ett utmärkt sätt att skapa nya bekantskaper. Kanske finns de härliga människor du kan lära känna tack vare dina påsar.

hennihenni sa...

Söt festoutfit!
Här så väger man själv grönsakerna i de flesta affärerna och då brukar jag stoppa alla i samma påse och klistra samtliga etiketter på den. Brukar kunna få lite irriterade blickar i kassan när personalen måste vända och vrida på påsen för att hitta alla streckkoder, men det är ju ändå ett litet problem i det stora hela! Smart med nätpåsar, bara man kommer ihåg att ta med dem till affären...