cookies

fredag 4 juli 2014

Bland spadar och blommor

Varför göra ett projekt när man kan ha flera stycken på gång och aldrig bli klar?

Pergola och dammbygge på en och samma gång....och en mur som behöver byggas upp...i år?

 
En hel del kvar att gräva och pallkragar att flytta efter odlingssäsongen är över.

När man vet att man tagit sig vatten över huvudet så får man glädjas åt små saker. Som att mitt experiment att skapa ett litet blomstertorn blev halvt lyckat. Krasse och sockerärt i krukan som hänger ner över röret som är gjort av nät och täckt med plast på insidan. Lite inspirerad av lutande tornet i Pisa. Syns inte lika väl när det är täckt av blommor. De plantor som sitter instoppade på sidorna klarade sig inte. De blåste av. Men de högst upp tog sig och fick lite hjälp av några ärtfrön. Eftersom krassen hänger ner så var det tur att de blåste av. Det finns ju färdiga blomster"rör" att köpa i plast men jag snålade och gjorde ett rangligt själv och det gjordes redan i april så jag tror jag kan påstå att det håller och står pall för vårvindar och regn.

 Före
Efter

Äppelträdet (Hampus) jag fick av min mamma verkar överlevt och eftersom det såg så himla ensamt ut i gräsmattan satte jag mina egna framodlade Tagetes runt om och de växer så det knakar och får nästan inte plats längre. 


 Kommer ni ihåg den fundersamma bonden. Jag tror att han har lyckats med odlingen i år igen....



Inga kommentarer: