cookies

tisdag 3 juni 2014

Trädgården från den fina sida eller nåt

När hela trädgården är kaos får man hitta små pärlor här och var. Carporten är tyvärr inte en pärla....


Jag blev så full i skratt när jag såg min stora vallmo som inte kunde slå ut när "hatten" satt kvar. 
Ser så dumt ut.

 Smultron får fäste lite överallt. Även där det inte ser ut att finnas nåt att gro i.


Humlen får täcka veden i fd hundgården som förra ägaren byggde till sina hundar. Jag knyckte två skott från min mors trädgård för flera år sen. Det tog tid men till slut kommer de ordentligt trots att de planterades i gruset.

Två små korgar får pryda carporten. 
Blommorna var samplanterade i butiken och kallades "Romatic garden". 
Siffrorna på väggen blev uppfräschade för två år sen med lite Hammarlack. 

Bakom lekstugan får ogräset växa som det vill. Det luktar gott i alla fall. 

Slänten får också växa fritt tills blommorna vissnat ner. Jag vill att de ska hinna fröa av sig.
 Tänker att det är en fristad för insekter, bin, fjärilar och humlor. Idag var det flera fjärilar där och festade. 

Där växer lite småblommor och många liljekonvaljer. Doften är underbar. 
Jag gjorde ett försök att slänga ut ängsfrön som jag köpte första året jag bodde här. Tyvärr verkade det inte bli nåt av det. Man kanske måste gräva ner dom i jorden men det orkar ju inte jag. Det är rätt hårt också.



1 kommentar:

Tina sa...

HEJ, Jag har lärt mig att om man vill ha ängsblommor så måste man ta bort allt gräsklipp, för de vill ha mager näringsfattig jord. Lycka till