cookies

söndag 1 juni 2014

Tjuvar lite på tiden - Återbruk del 6

Måndag blev visst söndag men de flesta läser detta först på måndag i vilket fall så jag är nog förlåten. Vill passa på att be om ursäkt att jag inte kommenterat era bidrag förra måndagen men jag läste alla blogginlägg :-) som vanligt blev i alla fall inte jag besviken på era fina bidrag. Hoppas att det är många som följer oss även om de inte deltar i utmaningen för här finns en del att hämta tycker jag.

Nu till mitt bidrag denna veckan:
Jag är dålig på att ta före- och efterbilder. Som tur är vet ni hur ett örngott ser ut så inte mycket att visa upp. Örngottet köpte jag för flera år sen för 5 kr.


 Har härmat en blus som lillasystern köpte i våras. 
Var lite pyssligt men blev rätt bra sånär som på en för vid halsringning. Lade till en återbrukad rosett lite käckt på sniskan. Kunde gott ha dragit den ännu mer åt sidan. Nu ser det ut som jag bara missat mitten. Nä, jag måste göra om den. Imorgon.

 Köpeblusen har endast ett spets-ok men jag hade inte så mycket spets hemma och nöjde mig med ärmarna. Spetsen kommer från en slaktad blus som jag försökte göra om. Misslyckades men sparade spetsen.

Nedan ser ni örngottets brodyr. Kul att återanvända det som nån lagt tid på att märka med sina initialer. 

 Som ni ser så har jag plockat upp tyget i E´s harembyxor för att ta vara på resterna från det projektet. Som bonus får man ju då ett matchande set. Även om färgerna inte är helt klockrena ihop men jag gillar att avvika.
Missmatch är kul. Extra kul att min hiphopare till 9 åring gillade den lite mer tjejiga utstyrseln.
 Brallorna är sydda i ett nytt tyg. Detta är andra paret ut. De andra brallorna har bästa kompisen fått. Kompisbyxor liksom. Istället för kompishalsband och allt vad det är. Tunt och svalt för somriga dagar.
 -Mamma! Kolla! Karate. Hiiia!!!
Vad vill ni, kära deltagare visa upp denna vecka? 

5 kommentarer:

Linda sa...

Jättesnygg! En sån hade jag också velat ha. :)
Hade en väldigt hektiskt vecka, så jag får se om jag hinner sy något ikväll eller bara visa lite work in progress.

Susannesblogg sa...

Snyggt! Kul att sy till någon som uppskattar det man gör. Tack för att du ordnar denna trevliga utmaning!

Emma sa...

Underbar tunika/blus! Fin modell, bra gjort att kunna efterapa den köpta modellen!

Kullerbyttatextil sa...

Vilken fin blus! Gillar verkligen örngottet!

Borgmästaren sa...

Vilka underbara färger! Modellen också fin (både fotomodellen och tröjmodellen):)