cookies

lördag 1 februari 2014

Ett set till och lite mer

 Beställningsjobb. Setet skulle vara i samma tyg denna gången med bruna kanter.
 Finns nu bara en liten snutt kvar som räcker till en barnmössa sen är detta tyget slut. Det är både skönt och vemodigt när ett tyg tar slut. Just det här tyget tycker jag så mycket om. Enkelt i färgställningen men ändå så livligt.

 När man ändå håller på kan man lika gärna färdigställa lite annat som ligger. Så därför blev ett par återbruksbyxor klara samt ett par damtrosor till mig själv. Byxorna är sydda av Hannas tights som fått hål på knäna och inte gick att rädda mer. De var dessutom urvuxna. Trosorna är sydda av samma tyg som mannen fick en t-shirt av om ni minns. Jag älskar mina hemgjorda trosor. Det är dags att fylla på förrådet lite.
Jag gav bort ett par hemsydda trosor till en kollega för nåt år sen. En dag kom hon och undrade lite försynt om jag kunde tänka mig att sy fler till henne :-)
De hade blivit hennes bästa.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Du e verkligen såååå bäst !!!!!!tack snälla du.....

Jessika sa...

Det tyget till bebissetet var verkligen superhärligt!