cookies

måndag 11 november 2013

Återbruksutmaning för värme

Jag har inget att visa upp för jag har tömt mitt syrum och inrett det till dottern. Min syhörna existerar inte längre. Panik!!!
Nu ska jag trycka in mig i ett av hörnen i sovrummet. Vill kunna gömma undan symaskinerna men vet inte hur. Alla tyger och pysselmaterial ska nu rymmas i ett hörn som inte räcker till. När vi tömde sa mannen att han inte trodde att det var SÅÅÅ mycket!

Nu till nästa utmaning....
Ni får gärna visa upp vad ni har åstadkommit. Själv repar jag upp en begagnad tröja så länge som ska bli nåt värmande. Virkar också rävvantar för att samtidigt skriva ner ett mönster. Håller på att sticka en blöjbyxa av mors gamla restgarner.

Är det hål i en köpetröja så får man gärna slakta den för garnets skull. Det är tillåtet i min värld. Ren ull som fick ligga i frysen ett dygn för säkerhetsskull. Man vill inte ha ohyra som äter garn i gömmorna. 

3 kommentarer:

Återbruk av Åsa.Li sa...

Jag skulle själv gärna ha ett enkom symaskinsskåp. Har sett dem på loppis i bland. Problemet brukar då återstå var man skall ha alla tyger...och allt annat bra och ha matrial. Jag är riktigt nöjd med mina billys bokhyllor från golv till tak. Förvaring för varje sak i lådor genomskinliga och papp. Lycka till!

Fiff sa...

Det är superbra återbruk att repa upp tröjor ju! Det enda besvärliga kan vara om man råkar få tag på en tröja som har utklippta delar, och då tar alltså tråden slut i varje ände...

Klockarbarn sa...

Fiff:
Nej, det går inte. Man får kolla när man köper tröjan eller innan man börjar slakta den att det inte är overlockade sömmar. Jag brukar godkänna att axelsömmen är overlockad för då är det bara att klippa bort de första varven sen är det helt garn efter det.
Det är fördel att vara utomhus egentligen för det kan damma en del när man repar upp.