cookies

torsdag 31 oktober 2013

Vad säger rävarna?

Favoritsången just nu. Inspiration hittar man lite överallt men kanske mest i köket när barnen "ylar" Ylvis låt om och om igen - skrikhögt!
Jag tänkte se om jag kunde coola ner nivån lite genom att överraska med nya vantar. Inte klara än och virkade på frihand så jag vet inte om de passar eller om jag kan göra en likadan till. Jag brukar inte föra anteckningar utan litar på att jag kan räkna maskor och varv istället. Det saknas ögon och nos bara och så en till vante så klart.
 Ni kommer kanske ihåg mössorna jag sydde för ett tag sen. Fint tyg som också passar i rävtider.
Har rävar blivit de nya ugglorna? Ugglor har ju varit inne länge nu. Både som inredningsdetaljer och på kläder.

Det är här det händer om kvällarna framför tv:n. Nån timme varje kväll. Här ligger nu påbörjade mormorsrutor, mattan och en rävvante. Bredvid fotpallen står en fotpall till med lock som är en av mina garngömmor. Alltid nära tillhands och där man snabbt kan lägga ner arbeten ifall man vill städa undan projekten. Ignorera den spacklade väggen. Den har sett ut så sen i våras då vi renoverade köket. Vi sa att vi tar hand om väggen i höst.....


2 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Söt vante! Du tror inte att du uppmuntrar till ännu mer the fox-lyssnande på det viset? ;)
För övrigt rekommenderar jag, som jag gör till alla, att du kollar in lite av Ylvis övriga produktion på Youtube. Framför allt "The intelevator" som finns i fyra avsnitt och är det roligaste jag sett på länge. Detta om barnen släpper fram dig till Youtube, vill säga. :)

Klockarbarn sa...

Tyg o otyg:
Troligen har du helt rätt i det, fast värre saker finns ju att uppmuntra till ;-)