cookies

lördag 24 augusti 2013

Enkla bebisbyxor - återbruk för värme

Här hittar ni ett enkelt byxmönster till bäbisar (0-3 mån). Skräms inte av mudden. Det är mycket enkelt att sy i mudd. Modellen är tänkt till stretchigt tyg. Trikå av olika slag, stickat, velour och stretchfrotté är bra till detta. Jag har använt velour från en slaktad filt. Jag har sytt mer av denna filt men det får ni se på måndag.


Jag hade funderingar kring modellen. Haremsbyxor till så småbarn funkar det verkligen? Fiffel och tråd tog sig an uppgiften att ge mig feedback på modellen. Läs nedan.

Uppdatering 26/8: modellen verkar funka fint. Läs om utvärdering av modellen hos Fiffel och tråd.

4 kommentarer:

Titti sa...

Coola brallor!

Emma sa...

Supersugen på att sy dessa! På bebisen som visas upp med mönstret verkar dom sitta fint. Tycker alltid att det är svårt när man ska sy eller virka något från ett nytt mönster i storlekar där man inte har något provbarn, man har ingen aning om det är något som verkligen är bra!

Fiff sa...

Nu har jag recenserat!
http://fiffelochtrad.blogspot.se/2013/08/coolaste-enklaste-bebisbrallorna.html

Carro (mysigtdesign) sa...

Och jag skulle så himla gärna få ett mönster i liknande modell till vuxna... Någon som vet?!