cookies

måndag 8 oktober 2012

Återbruksutmaning vecka 3

Hej och välkomna till ihopsamlingen av era projekt för tredje veckan i rad. Underbart att se all kreativitet tycker jag och mycket spännande är det att se vad ni hittat på.

Jag har använt bakstycket till den tröja som förra gången blev fodral till min värmeflaska. Ena ärmen blev bebismössa och halva bakstycket blev detta. Bolero eller axelvärmare eller vad det nu heter.
Vansinnigt svårt att ta kort på vitt och svart när man är en kass fotograf med automatiska inställningar som man inte förstår sig på.
Koftans mudd är nu upptill istället för nertill. Blev lite mer krage över det hela då. Annars är det bara fållat med snäckskalssömmen på hushållsmaskinen.


Länka på för fullt nu

6 kommentarer:

Susannesblogg sa...

Snygg! En av mina döttrar hade en liknande bolero på sin skolavslutning. Själv är det inget plagg som jag skulle vilja bära. Tycker inte att den ser så bekväm ut. Eller det kanske den är? Vad många plagg du fick ut av en tröja.

x-handarbete-pyssel sa...

Finfint!
Och så mycket man kan få ut av en endaste tröja! :)

hennihenni sa...

Du lyckades verkligen utnyttja tröjan! Snyggt jobbat :)

Fangoria sa...

Snyggt återbruk! Jag tycker boleros /axelvärmare är sköna, precis lagom om det är lite småkallt. =)

sofia sa...

Bra idé med bolero, snyggt jobbat!

lopplisa sa...

Det var klurigt duktigt av dig att få ihop en bolero också!! Jag är impad! Vilken fin återvinst!! Vad härnäst?? :)

Jo, vad anbelangar T-shirtpapiret är det Clas Ohlsons papper för ljusa tyger. Satt på mönstrade tyger, lyser mönstret igenom.