cookies

tisdag 18 september 2012

Mumsfilibaba sa barnen

För första gången ever har jag gjort plommonsaft. Det blev jättegott. Tycker även barnen. 


Det är en sån lyx att ta fram sin hemgjorda saft. Att köpa saft tar mig mycket emot. Det har jag inte behövt att göra på många år eftersom jag brukar få svartvinbärssaft från styvmor. Det är ju också så gott. Mina egna buskar har inte vuxit till sig ännu och ger inte många bär. Nästa år kanske? 
Tills dess håller jag gärna tillgodo med plommonsaften. 

Plommon från trädgården (mammas grannes som bor nerför backen bara). Mer närodlat kan det väl knappast bli och utan tillsatsämnen. 

Receptet googlade jag fram på nätet. Det finns en del att välja på.

5 kommentarer:

od Andulky sa...

Smarrigt!!

hennihenni sa...

Det var nytt för mig, men låter ju hur gott som helst!

Klockarbarn sa...

Hennihenni:
Det var nytt för mig också och jag är glad för att jag hittade receptet. Jag har bara gjort marmelad tidigare och det äter vi så otroligt lite av. Skojigare med saft i vårt hem.

Anonym sa...

Ser ruskigt gott ut!! Vilken härlig kulör på saften!

Malin på pastill.nu sa...

wow så lyxigt! min mamma brukar göra hemmagjord saft på fläder, men i år så ville inte fläderbusken vara med..