cookies

fredag 24 augusti 2012

Flitens lampa lyser - sista semesterdagen

Idag är det min sista semesterdag. Det känns riktigt höstigt ute på morgonen när jag tar barnen till skolan. Desto skönare är det att gå tillbaka efter lämning och sätta på en kopp kaffe och titta igenom mail och bloggkoll i lugn och ro. Sen sätter jag mig en stund vid symaskinen eller tar ett gäng tyger och klipper ut bitar till omlottskjortor. Resultatet av gårdagens arbete ser ni här.

Tre härliga färgklickar till skjortor utav påslakan, örngott och en bit gardin. Min favorit blev den rutiga av dessa tre. De är ett av mina bidrag till Återbruksutmaningen. Vill du veta mer om den, läs här.
Man kan se att det är vissa färgställningar som återkommer. Kan bero på att jag passar på att sy upp tyger som jag känner har gjort sitt här hemma. Jag kommer inte att använda dom till nåt för mig själv. De har legat länge på mina hyllor. 
Min mamma har bett mig sy en STOR kulpåse. Det tog lite tid för jag glömde bort det...
Men nu är den klar och levererad. Sydd av ett kraftig tyg med applikationer och extra förstärkta sömmar som håller när kulorna kommer i.

Jag har ett annat tillvägagångssätt när jag syr ihop skjortan än det Linda W skrivit ner i sin beskrivning.
Får återkomma med hur jag gör det senare.

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Underbart fina!!!!!

Emma sa...

Fina! min sista semesterdag för mig oxå, lätt ångest:)