cookies

tisdag 24 april 2012

Sjukstugan resulterar i alla fall i nåt + symöte

En unge är sjuk och hängig. Hon ville inte göra annat än att pussla och se på tv. Efter fyra pussel fick jag nog. Hon kunde antagligen pusslat minst 4 till om hon fått välja. När hon såg på tv kunde jag sy en välbehövlig tröja till stora tjejen. Just nu är det hon som är i behov av kläder. Den lilla ärver ju så hennes garderob är proppfull för tillfället.
Nu har i alla fall Elvira en pippimössa, en handstickad tröja från farmor. Vilken lyx va. Färdigstickat.



och en pippitröja i skön jersey. Blev himla fin.
Ett par trasiga jeans fick en lapp på knät av samma tyg så hon är mer än nöjd.

Som avslutning på en ganska tråkig sjukdag förbättrade mina kära barn så snällt den känslan när de skulle nattas. I badrummet utspelar sig följande:
Mamman sitter och kissar på toaletten vilket får Elvira att gapskratta:
-Mamma....hahahahh.....din rumpa....går utanför toan.......hahaha
-Jaha!!! tack för att du berättar det, svarar jag.
*skratt pågår och sen tystnar hon och säger eftertänksamt
-men det är ju bra mamma för då trillar du inte i.
-Nej just det, kontrar jag väldigt fort.

Vi går vidare till sovrummet och det är dags för godnatt kramar och när jag efter en stunds prat och skratt (ja jag dansade lite och sjöng för dom vilket uppskattades ;-)) så böjde jag mig över Elviras säng och kramade henne. DÅ säger den yngsta...
-hahaha.... mamma......man ser bara en stor röd röööv (jag har röda mjukisbrallor på mig).......
hon drog verkligen ut på ööö

Så nu är dagen fullbordad och jag har aldrig känt mig så bredhöftad som just i kväll. Tack för den televerket.
Gonatt kära vänner. Må rumpan vara er nådig (eller menar jag barnen...)

Inga kommentarer: