cookies

tisdag 24 april 2012

Kommer ni på nåt?

I påskas fick barnen några Kinderägg. Plastbitar och åter plastbitar...leksaker som inte duger att leka med utan hamna oftast på barnens rumsgolv för en pappa att kliva på......*@^~x - f'*an  brukar han säga då.
och så ett litet plastägg att göra vaddå med?
Kommer ni på nåt man kan göra/använda dom till? Jag tänker att man kan förvara en liten veckopeng i dom, typ mynt. Om man sätter en hängare och gör nyckelring så kan det vara plats för kundvaggspeng/parkeringspengar.
Lite idéer kan man finna på nätet.
Detta är passande för en sömmerska
och om man gillar att måla och dekorera

 bild från wikipedia

Vad skulle ni hitta på?

9 kommentarer:

hennihenni sa...

Hmm... kanske lägga knappar i det, eller något annat som rasslar, och sy in det i en mjuk leksak?

Strömming sa...

Detta gillar jag!
http://craftandcreativity.com/blog/2012/03/11/sprayedcans/

Sanna sa...

Jag brukar lägga i ett par bjällror, limma kanten, stänga, låta torka..sen virkar/syr jag in dom i tex.skallror.. =)

Kraaaaam
Sanna

Emma sa...

Oh! Smart!

hennihenni sa...

Och det här var ju en kul idé:
http://www.danamadeit.com/2012/04/tutorial-easter-egg-maracas-for-cinco-de-mayo.html

Anonym sa...

Jag stoppade kattgodis i vårt i eftermiddags. Katten springer runt som en galen...

himlaverket sa...

Har en i varje väska för lite Alvedon och så. Har även gjutit betong i dem med ett hänge i som duktyngder;) blev jättebra! Går även att ha gips i och göra låtsasägg. Kramis// Ulla

RÄVENoRÄKAN sa...

Du kan göra taklampor i ett Barbie-kartong-hus :-D http://www.ikatbag.com/2012/04/cardboard-barbie-house.html

Tyg och otyg sa...

Spontant skulle jag också stoppa ris eller småsten eller nåt i dem och sy in i skallror eller liknande, men det fanns ju fler roliga idéer att hämta här ser jag. Den lilla nåldynan var ju bara för söt, t ex!