cookies

lördag 4 februari 2012

Heldräkt till 7åring

Den första kommentaren jag fick var att dräkten inte dög för dragkedjan gick minsann inte hela vägen upp i luvan! Då ville jag säga: Skit i det då. Men jag svalde dom orden istället. Barn är så rakt på sak ibland och utan att tänka på att mamman kanske skulle kunna bli lite sårad. Lika med maten....Nä, jag vill INTE ha  - det är ÄCKLIGT! BLÄ! Sagt så klart INNAN de smakat. Ingen av ungarna tog alltså på sig den så jag vet inte riktigt om storleken blev rätt.

Den här gången sydde jag på ett annat sätt när jag gjorde dragkedjan och det blev mycket bra. Förra gången blev det knöligt.
Mönster: Stoff och stil som grundmönster. Modifieringar som extra fickor och fodrad luva samt muddar nertill istället för resårkanaler.
Tyg: Röd sweatshirttyg köpt som stuvbit fr Bra Begagnat samt stjärnsweatshirttyg fr Tradera.  Kostnad med mönster och ny dragkedja ca 140 kr. Det ni. Fast det är klart. Man kan köpa på Kappahl för 299 kr färdigsydd och allt.


Hoppelihopp.

12 kommentarer:

MinaMirakel sa...

jag tycker den är jättefin!/Åsa

Anonym sa...

såååååååååååå fin moa vill ha typ något liknande =) kan jag köpa det av dej =) Em

Klockarbarn sa...

Em: Jag har inget tyg hemma. Jag tror att storleken kan passa Moa. Men det blir ingen dragkedja upp i luvan i så fall.

Anonym sa...

Vill barnen inte ha denna fina???????? Em

Klockarbarn sa...

Jo, denna tog Elvira. Jag har stjärntyg så det räcker till detaljer men jag har inget collegetyg till själva dräkten. Kolla in länken så kan vi beställa hem den färg som Moa vill ha. Hon får gärna välja samma som Elvira om hon vill.

http://www.stoffochstil.se/Katalog/Mode.aspx?group_id=4811

Anonym sa...

Ok!!!! TACK =)

Anonym sa...

Hej igen! Moa vill ha det lila tyget där elvira har stjärnor vill hon ha fjärilar ...... till kevin skulle jag vilja ha en i st 92 en blå mvh Emelie ps. Pernilla på jobbet vill ev oxå beställa en om det är ok =)

Klockarbarn sa...

Em: Hjälp, fjärilar...hur ska jag få tag på det? Har ni sett nåt sånt tyg nånstans?

Klockarbarn sa...

Em: Jag får nog lov att ta en overall i taget...och sen se hur mkt tid och lust det finns över.
Prio 1: Moa
Prio 2: Kevin
Prio 3: Pernilla
hihi

Anonym sa...

Nä vi har inte sett något tyg men hon bara sa det förresten hade du inte någon hatt med fjäril tyg? Kevin skulle bli cool med bilar i =)

Klockarbarn sa...

Det var bomullstyg och det funkar inte med vävt tyg i overallerna. Det måste vara mjukt collegetyg eller jersey. Jag få fundera lite över hur jag ska lösa det.
Det finns fler blånyanser. Marin eller klarare blå?

Anonym sa...

har du något med hello kitty till moa eller med hästar el super mario?????? =)mklarare blå kan halva sida klarare blå å halva gul eller grön ????? Em