cookies

tisdag 27 december 2011

Så roliga ungar man har

På julaftons morgon fick tjejerna var sin julklapp att öppna. Jag hade lagt dom vid deras säng. När Elvira vaknade och såg julklappen skrek hon rakt ut:
-Hanna vakna!!! Tomten har varit här!!!
De tog sina paket och gick ner till vardagsrummet för att öppna. Då hör jag hur de pratar.
Hanna: -Vi har ju redan en sån här...
Elvira: - men det gör inget. Tomten visste nog inte det.
(Jag hade slagit in paketen i gamla kartonger som fanns i källaren dvs en som vår nya julstjärna legat i och en kartong med färdigrätt från Findus).
Elvira kommer uppspringades och ropar lyckligt till oss:
- MAMMA, jag fick mat av tomten....
Då hör man Hanna nerifrån:
-Elvira, Det var inte en stjärna i. Det är kläder.
Elvira rusar ner för att kolla om det är mat i hennes eller nåt annat.
-Åh, mamma. Hur visste tomten att jag ÄLSKAR svart. Å, det matchar perfekt.



Alltså, gud vad jag skrattade inombords när jag hörde dialogen och vad härligt att även mat kan göra ungar glada. De tyckte att tomten hade varit busig som försökt lura dom genom att slå in i gamla kartonger som visade ett annat innehåll. Dagen kunde inte ha startat bättre.

Inga kommentarer: