cookies

måndag 19 september 2011

Asså jag undrar jag

Om det inte är karpaltunnelsyndrom jag fått. I morgon har jag väntat i 3 månader på att få en tid hos ortopeden. Det började med ett trauma men jag undrar om det itne blivit karpatunnelsyndrom av det hela eftersom det i nov gått 2 år sen jag gjorde mig illa när jag reste mig ur soffan. Nu har det gått vidare till tumbasen.Den stackaren får ta lite mer stryk nu när handleden inte kan ta belastas. Jag lyfter mig med fingrarna istället för att ta hjälp av hela handflatan. Är just nu "ganska" intresserad av att få hjälp av sjukvården på ett eller annat sätt. Jag har ju ett litet bekymmer i sammanhanget och jag hoppas att de människor med större problem inte behöver vänta så här lång tid.
Slut på gnället och avslutar med att ge er en inre bild av gårdagens kantarellskörd som blev en hög som täckte mitt kökbord (inte låg de utspridda heller utan verkligen på hög) sen plockade min mor t om med än mig. Hela bagageutrymmet på bilen var full med korgar och kassar. Det tog mig flera timmar att ta hand om dom. Jag fick ringa in en kompis att hämta en del.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Usch så jobbigt att ha ont, "hoppas" att det är det du tror iom att det brukar bli bra av operation!

Det andra problemet med förmycket kantareller lät ju som ett ganska angenämt problem... :-)

Ewa sa...

Hoppas ontet inte påverkar pysslet, det är jobbigt. Vare gula eller trattar? ÄÄÄÄlskar trattkantareller!