cookies

söndag 17 juli 2011

Snurriga naglar




mIna kollegor har så vackra naglar. De har gjort förstärkningar och lackning på salong. Jättefint men det har jag inte riktigt råd med så jag har tagit saken i egna händer (bara lackning). Blev sugen på att få lite fina sommarnaglar jag också. Det blev skojigt men kanske inte jättesnyggt. För att vara första försöket så är jag nöjd men jag ska inte ta så skarpa färger nästa gång utan att det flyter in lite mer i varandra. Idag har jag använt ceriserosa, vitt, blått och lila. Efteråt har jag lagt på en liten silverrand och sen klarlackat över alltihop 2 ggr. Det är kladdigt så se till att barnen har gått och lagt sig och att allt är framplockat INNAN du sätter igång med Water mable .


På youtube finns massor med idéer till olika färgsammanstättningar. Klart är att det blir snyggare om man har lite längre naglar men det får jag aldrig för de går alltid av. Ju längre de blir desto längre ner på nageln går de sönder. Förhoppningen är att de ska bli lite starkare med nagellack i alla fall. I mitt jobb kan jag inte ha långa naglar och så långa som tjejen har i tutorialen vill jag ändå inte ha. Kladda på nu bara....

Inga kommentarer: