cookies

tisdag 17 maj 2011

Urläckert ur

Symöte på nätet med Husmorsskolan för det är tisdag igen. I dag har jag sytt solhatt. Man kan inte ha för många. Det är bra att ha ett litet lager hemma när barnen t ex ska på kalas. Bra present att få. Användbar och i få eller endast ett exemplar. Just denna är fodrad med ett helrosa tyg och därför helt vändbar.

Jag fortsätter att kämpa på med hjärtekatterna och de börjar nå sitt slut. Saknar bara lemmar och ska sys ihop. Den går är helt klar. 1 av 5 helt klar alltså. Han heter Victor och har skänkts av Hannah Mattsson (jag är stödvirkare och virkar alltså åt andra för inte kan eller vill virka själva men vill vara med och bidra ändå till de hjärtopererade barnen).

I lördags var jag hemma hos en kollega. Hon hade en jättefin köksklocka och jag gav givetvis komplimanger för den. Jag älskar den klockan. Dagen efter kom jag till jobbet och fick en överraskning. Hon överräckte ett paket och inuti låg en liknande klocka som jag fick. JAG FICK DEN!!!! Blev som ett barn på julafton. Väldigt glad. Det var länge sen jag blev så lycklig för en sak.

6 kommentarer:

FarmorMormorA sa...

Vilken söt solhatt! Och så himla smart att göra och ha på lager som presenter.

Lillstrumpan sa...

Oj, schysst kompis! Jag har en liknande klocka som jag är helt kär i :)

Fia sa...

Jättefin solhatt. Vad kul att ge bort saker som man har gjort.

Alma sa...

Åh, vilken present. Jag drömmer om att få tag på en sån klocka! De är så fina!

Thea sa...

Vilken fin solhatt. Superhärligt tyg! Och visst är det en bra present!

Jessica sa...

Jättefin hatt! Var har du hittat mönstret till den?