cookies

fredag 27 maj 2011








Den är ju söt på men modellen blev lite stor i halsen. Tur att det går att göra nåt år. Nu har jag ju stickat uppifrån och ner så det är lite jobbit att repa upp och göra om halsen :-(

Men det går att göra om halsen ändå på flera olika sätt. Jag tror attjag klipper bort halskanten (lila) och plockar upp maskorna igen och minskar ned antalet. Allt går. Annars går det ju att dra ihop den lite på annat vis men jag tror att det blir finast att plcoak upp nya maskor och sticka åt andra hållet.

Ett komihåg till mig själv och andra: Tyngden i klänningen gör att halsen dras ner och den kunde nog varit lite väl liten från början istället. Öppningen i raglanskärningen gör ju att det ändå blir lätt att dra över huvudet. Den här halsen kommer att glida ner över axlarna.

Japp, gör on gör rätt. Just nu undrar jag ju varför jag inte tänkte till tre gånger men till mitt försvar har jag utgått från en passande halsringning men glömde att räkna med hur tung denna skapelse blev och att stickat töjer sig mycket mer än trikå. Jag bjuder på mina misstag och kanske kan nån annan undvika just denna tabbe.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej jessicka! Vilken fin klännig! Mamma har lite tyg hon vill bli av med skulle du vilja ha det???? MVh Emelie

Klockarbarn sa...

Emelie: Ja varför inte. Det vore snällt.