cookies

torsdag 10 mars 2011

Dockvagnen fick ett ansiktslyft




Jag har sett flera bloggare som gjort samma sak med sina barns dockvagnar och nu har jag också gjort det - klätt om den alltså. Ett projekt som låtit vänta på sig länge (ett par år faktiskt). När jag väl satte mig ner så tog det kanske en halvtimma. Den gamla fula sitsen slaktades i delar och användes som mall för det nya tyget. Banden byttes även dom till mer rejäla bara för att det är snyggare. Jag bytte också D-ringarna mot riktiga spännen. Banden och spännet kommer från en vattenryggsäck som min man slängde. Den som spar han har.....band och knäppe var det inget fel på så dom klippte jag bort från väskan. Jag sydde i dubbelttyg för att jag ville ha baksidan snygg också. Själva sittdelen förstärkte jag med hård vliselin (det heter nåt annat men ni fattar idéen). Kantade sen med mitt egengjorda kantband som visst aldrig tar slut.
Ett projekt i Marsutmaningen "Använd det du har".

1 kommentar:

Johanna sa...

Så fint och fiffigt!