cookies

söndag 20 februari 2011

Lugnt och fint i etapper

FÖRE

EFTER (halvvägs, lite kvar)

IKEA fick påhälsning av mig idag. Jag köpte lådor till barnens hylla efter tips på ett inlägg om barnens stökiga rum. Jag köpte idéen me hulloch hår. Det är väldigt tröttande att städa så jag får ta detta i etapper. Jag har rensat ut pussel och spel som barnen har blivit för stora för och slängt det som saknar delar. Rensat bland dockkläder och smågrejer. Ändå är det massor kvar. Det är en fin balansgång mellan att spara och att rensa bort. Ungarna älskar sina smågrejer och pappan sliter håret och får ont i fötterna av all småskit som han tycker att det är (tur att han inte har så mkt hår på huvudet....).

Jag vet och ser hur de leker med grejerna. Helst med smådockorna som de kallar dom. De bäddar ner dockorna i tygrester och kartonger. Det blir små sängar. De har pärlor som mat till dockorna och älskar att "bygga" hus till dom i husets alla hörn och gärna i föräldrarnas säng. När man ser detta rollspel så kan man bara inte kasta bort saker utan jag tänker att det är övergående som med det mesta. Det gäller att stå ut nu och ge dom möjligheter att sortera lite bättre bara. Snart är tiden över för dockorna och smådjuren och kanske de börjar tjata om dataspel i stället....Bu eller bra eller helt normalt, typ.

Huga, jag har i alla fall fått lite mer ordning och mer ska det bli så småningom.

1 kommentar:

Hello sa...

Det börjar arta sig! Fint med rosa till den gröna mattan. Vårigt och härligt!