cookies

onsdag 29 september 2010

Hemlissvar - Halloweenbytet

1. Hur många barn har du och vilken sort?
2 st flickor som är 4 resp 6 år.
2. Huvud, kläder- och fotstorlek på barnen/barnet?
Huvud: 50 cm och 52 cm. Kläder 116 på båda barnen. Skostorlek på fötter är 29 och 30.
3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Ca 40 nertill och 40/42 upptill. Skostorlek 38.
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Medel på allt utan stickning där jag tycker att jag är avancerad.
5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Nja, vet inte. Jag hinner inte med nån annan hobby. Javisst ja, jag gillar ju att lösa korsord.
6. Vilken typ av garn/tyg föredrar du?
Jag gillar bomull och ullgarn. Tyg föredrar jag trikå, jersey. Använder sällan vävt tyg (och har massor av det) men blir glad för det mesta så klart.
7. Är du allergisk mot nåt?
Nej.
8. Vad är dina favoritfärger? Vad gillar du inte?
Jag gillar inte pastellfärger. Annars gillar jag grönt, lila och andra knalliga färger. Tycker inte om kamoflagefärger eller kamoflagemönster.
9. Vad läser du för typ av böcker?
Deckare.
10. Prenumererar du på sy/sticktidning?
Ottobre barn.
11. Nytt eller secondhand?
Både och.
12. Pojk- flick eller unisex?
Flick och/eller unissex. Mina flickor älskar flickigt.
13. Vilka material gillar eller ogillar du?
Vad ska man svara på det...akrylgarn gillar jag inte. Jag gillar annars det mesta i tygväg bara det är användbart. Jag har mest mot vissa mönster som kamoflage och militärgrönt samt 80-tals pasteller.
14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Kommer inte på nåt särskilt. Jag tycker att jag saknar massor men ändå inte på nåt vis. Jag skulle gärna prova vlisefix eller vad det heter så att man kan testa att göra applikationer....
15. Skulle du vilja ha 1 m tyg eller en pocketbok i ditt paket?
Spelar ingen roll.
16. Är det nåt mönster du saknar?
Jag är trist känner jag för jag kommer inte på nåt. Överraska mig.
17. Bor du i hus eller lägenhet?
Hus.
18. Kaffe eller te?
Kaffe.

1 kommentar:

Sandra -Vildkatten sa...

Hej!
Har fått mejl att ditt paket inte kommit fram :( Postade det och det tog över en vecka för ett annat paket samtidigt att komma fram, men hoppas innerligt att ditt kommer. Annars får du höra av dig så får jag göra ett nytt.