cookies

torsdag 22 juli 2010

Mer kläder i regnigt väder


Jag hittade en söt stuvbit på second hand för en tjuga. Det blev en solklänning av halva biten. Jag har lyckats för första gången med att sy "smock". Hurra!! Det blev t om bra. Elvira gillar den jättemkt. Jag behöver bara flytta sxelbanden lite för jag satte dom för långt ut och de åker ner över axlarna hela tiden. Banden är sydda av samma tyg och jag använde min snedslåvikare till att vika dom snyggt. Jag är supernöjd. Kostnad ca 10 kr.
Nedan har jag använt mig av två t-shirtar och en lite bit resttyg för att sy ihop delarna till dennaklänning. Jag har använt mig av halskanten som fanns på den gröna tröjan. Klippte bort den och sydde på den igen på klänningen. En stor knapp fick bli dekor och har absolut ingen funktion annat än att vara snygg. Även detta projekt gjorde mig nöjd.
"Den kommer att vara jättesnygg på mig", sa Elvira innan lillasyrran hann att reagera. Klicka på bilderna så ser ni nog tydligare. Kostnad ca 40 kr men då räcker tygbitarna som blev över till en klänning till. Bra, va..


Inga kommentarer: