cookies

torsdag 13 maj 2010

2 projekt i majutmaningen




Denna veckan har jag klarat av att slutföra ett 1årsprojekt. Jag repade helt enkelt upp och började om. För ett år sen började jag på en badrumsmatta. Den skulle bli rund men blev skålformad så jag la undan den. Nu har jag virkat en vanlig rektangel istället. Garnet är mattrasor som jag fick av min syster för 2 år sen. Med jättestor virknål och starka händer blev det till slut en matta. Den ser visst lite sned ut men är väldigt mjuk och go att stå på.





Projekt nr 2 är ännu en disktrasa. Denna är virkad och blev lite tjockare i kvalite än de som jag har stickat tidigare. Får se hur det kommer att funka. Garnet till denna är från en upprepad IKEA-filt som inte tycks ta slut nån gång.

1 kommentar:

MinaMirakel sa...

Vilket jobb, att sticka en matta.
Den se gosig ut!/Åsa