cookies

lördag 19 september 2009

Upprepande, tröstande och sötsliskiga grejer


Jag repar upp secondhand tröjor och halsdukar. Mera garn till en garngalning för en spottstyver och om man så vill för att vara lite mer miljömedveten. Det är mycket jobb med att återvinna garn kan jag säga men det är på nåt vis lugnande, tröstande med upprepande rörelser.
Garnet har skiftande nyanser och det är en mintgrön halsdukshistoria i angora/lamull. Mjuk och go. Dessutom har jag redan repat upp en sån tidigare så nu ökar jag på det mintgröna lagret tills 80-talet är här igen på allvar. Då är jag redo!

Jag har varit duktig idag och kokat 11 burkar marmelad. Hur nu den ska gå åt får jag fundera på men med fina etiketter och tyglock så blir det ju fina gåbortpresenter. Mannen min har varit duktigast och borstat bort mossa på hustaket. Jag har gått och krattat bort mosshögarna som hamnat på marken. Jag tror vi skulle kunna täta ett helt hus med all den mossan. Hujeda mig.

Inga kommentarer: