cookies

lördag 22 november 2008

Tossor i ull

Helbruna tossor med orange resårer och brun/turkosa detaljer.



Rosa med bruna resårer och sulor.

Detta var ett väldigt praktiskt plagg till mina töser när de var bebisar. Varmt att ha inuti overallen på vintern eller inomhus. Jag har använt dem i vagnen på våren ochhösten och det har funkat jättebra. Ullen töjer sig lite vid användning så de liksom växer en del med barnen också. Har varit populära presenter till närmaste kretsen.
Här är två nya varianter som åker iväg till Galleri Hemsytt.




6 kommentarer:

Heimlaga sa...

Jättesöta tossor! MEN,jag blir lite orolig när jag ser snoddstopparna, verkar som gjorda för att fastna i halsen på halvårsbebeisar som gärna gnager på allt de har på fötterna!

Vindling sa...

Så underbara!

gullhjärta sa...

Åh så fina!

Klockarbarn sa...

Heimlaga:
F-n också, hur kunde jag missa det???? Du har självklart rätt. Gör om, gör rätt, som man brukar säga. Tack så jättemycket för att du påpekade det. Vilken katastrof det skulle kunna bli.
/Klockarbarn

AMDAdesign sa...

Litet tips ang stropparna trä på stropparna på banden så själva stroppen är mitt på bandet så det blir som en ögla, sen syr du fast band ändarna i hälen så kan man dra åt stropparna utan att de kan komma loss...hoppas du fattar min luddiga förklaring

Anonym sa...

Amandha: Jag fattar absolut hur du menar och tack för tipset. Jag tänkte samma tanke själv. Det blev dock lite svårare när resårbanden var runda. Det vill min maskin överhuvudtaget inte sy över. Men platta resårer funkar ju att göra som du säger.
/klockarbarn