cookies

lördag 1 november 2008

Klockarkusinernas mössor


Så här torkar jag mina tovade mössor så de får en bra form. Jag blåser upp ballongen så att omkretsen på ballongen motsvarar barnets huvudmått plus lite till för att den ska ju fodras också. Sen får den torka över natten. Dessa ska få namnen broderade på därför är de för ovanlighetens skull enfärgade. Glädjande nog har jag lyckats att sticka och tova i rätt storlek. Puh!

Nu har jag bara en mössa kvar att göra till barnens kusiner men eftersom garnaffären hade stängt idag så har jag inget garn till någon av mina beställningar hemma.

3 kommentarer:

mustafa sa...

bra tips inför den framtida tovningen jag optimistiskt planerar.

Botilda sa...

Smart smart smart!

Pixi sa...

vad smart att använda ballonger!! Verkligen fina mössor du gjort! =)