cookies

torsdag 9 oktober 2008

En färgstark höstjacka a la vägverket






Lill Stina behövde en glad jacka. Den har ett vaxat eller behandlat tyg (men ändå inte hårt) på utsidan som jag köpte en STOR bit på secondhand för 20 kr. Väldigt mysko tyg och jag fattar inte varför jag köpte det men nu kom det till användning och det blev riktigt bra. Jag har inte brytt mig om att försöka få till ränderna på fram och baksida utan jag ville ha alla färger med och då blev det så här.

Fodrad med fleecetyg med stora kungliga grodor. Jag tänkte fel när jag klippte till luvan så den blev lite kort därför har jag kantat med muddväv. Blev ju himla lyckat måste jag säga.
Jackan blev lite av en signaljacka a la vägverket.

Mönster: Sy till barnen, Gynther E
Tyg: second hand och foder och muddväv från Tyglagret.

6 kommentarer:

Anonym sa...

En jacka för versaler: FÄRGGLÄDJE!

Och jag ser att du också gjorde om framstycket - det blir snyggare med lite sneddat så där än originalets flärp upp mot halsen. (För jag tror att vi använt samma mönster). Nu blev jag inspirerad att göra en till ;-)

Botilda

Efwa - Medea sa...

Vilken härlig jacka!!

Hello sa...

Oh, den är jättefin. Mudden blev pricken över i!!

Kaja sa...

Härligt. Underbart med lite färg här i höstmörkret.

//Kaja

GOBLIgobli sa...

Äkta sann färgglädje!! Alldeles underbar och en jacka jag gärna skulle ha till vår tös.

Anonym sa...

Tackar så mycket.

Gobligobli: Jag har ju mer tyg så vill du ha en bit så maila mig bara.
/Klockarbarn