cookies

söndag 13 juli 2008

Märks det?



Att jag är familjeledig? Ovan är ännu en stuvbitsväska med en stor knapp att "stänga" den med.

Man kan pyssla hur mkt som helst när man är home alone. Jag har också ett annat STORT projekt att ta itu med att sätta ihop ett nytt Friskis&svettis pass i en form jag inte har gjort förut vilket ställer till problem kan jag säga. Har tillbringat mkt tid framför stereon i två dagar. Då bara måste man pyssla samtidigt annars dööör man. Jag är lite orolig för hur passet ska bli. Så är det när man tvingar sig själv att kliva ur boxen att sätta nya mål och ta nya utmaningar. Nu ångrar jag det. Skit.

Jaha, jag ska väl beskriva lite vad jag gjort då...

En stickad/sydd solklänning i en för liten storlek, tror jag. Ett stickat liv med en sval underdel. Söta pärlemorknappar baktill. Hittade mönstret på Ravelry. Enkelt och snabbstickat. Kanske inte så väldigt elegant stickning men det funkar.

5 kommentarer:

Dödergök sa...

Vilken söt klänning! En sån skulle jag kunna tänka mig att ha själv. :)

OttoPippi sa...

ja, det märks :-) :-) man hinner inte kommentera på din blogg, så mycket händer det här :-) Jättefina grejer du gjort home alone! Lycka till även med det nya passet!

prickig design sa...

Super söt klänning!!! Älskar kombinationen o tyget!!//L

Naíma´s sa...

Åh vilken klänning:) Otroligt söt.

BONGI sa...

Klänningen är helt bedårande!! Kul idé!