cookies

lördag 3 maj 2008

Body blev tröja - Do Redo


Jag har städat ur barnens garderober och inser att jag behöver fylla på lite. Hittade en del plagg som jag tyckte kunde användas lite till men de är för små. Några bodysar och byxor.

Har gjort om en body till tröja. Klippte bara av den så långt ner som möjligt och klippte bort ärmkanten. Satte dit en bred mudd nertill och muddar i ärmen för att förlänga. Tror att det blir bra. Har inte kunnat prova på dottern eftersom hon sover. Har några till som jag ska sy om.

13 kommentarer:

Majtjho sa...

Nej men så smart. Det borde jag också göra till min lillikille. Tack för tipset.

Anonym sa...

Oh, nu blev jag sannerligen inspirerad! Så inspirerad att jag direkt gick och hämtade en urväxt body och sydde om den :-D. Bild ligger ute nu.

Josefinaste sa...

Fin den blev! =) Och smart!

Botilda sa...

Klippa av bodyer hade jag kommit på (men inte gjort än) men sätta ny mudd i ärmarna var ju en toppenbra nu idé! Tack!

Anonym sa...

Tack för det. Kul att kunna använda kläderna ett tag till tycker jag. Speciellt då man inte har nån att låta ärva.
//Klockarbarn

OttoPippi sa...

Så smart!! Har ett helt gäng bodys som borde göras om till tröjor. Att förlänga livslängden såhär är ju jättebra!

Jes sa...

Verkligen smart ide´:)

florin design sa...

Ser väldigt snyggt ut! Hoopas den sitter bra på oxå!

Beas sa...

Det var verkligen fiffigt...och tänk vad man sparar på miljön dessutom (och pengar) :-)

Knitzien var intressant, har inte stött på den tidigare.

Ha en bra skaparkväll!

rino sa...

jättesnygg! har inte vågat prova det där än, men nu måste man ju bara!

Anonym sa...

Florin: Den sitter jättebra. Fast jag kunde ha tagit till lite mer på längden på ärmmuddarna.

Rino: Prova på nån body du inte skulle bli så ledsen över ifall det går på tok.
//Klockarbarn

Anonym sa...

Jättehäftigt! Väldigt bra idé och inspiration=)

/Elisabeth, rättvisa barn

antfarm sa...

Listigt!