cookies

måndag 11 februari 2008

Tovad vintermössa klarar testet


Jag bor i Småland. Gissa hur kallt vi har haft det i vinter....
Öh, det har varit vår hela vintern kan man säga. Så därför ville jag testa mina tovade mössor i ett kallare klimat. Kom då på att det finns lite bloggare där ute i cyberrymden som bor i norra delen av Sverige. Chansen till kalla grader är lite större där så jag frågade Florin om hon ville låna ut sin son som testpilot för en mössa. Mössan är i 100% ull och tovad för att bli tätare och vindtålig. Ull värmer ju även om det blir blött. Mössan är fodrad med tunntrikå inuti för att inte stickas eller klia på ömtåliga små huvuden.

Härom dagen damp det ner en kommentar som gjorde mig mycket glad och nöjd. Det var från Florin.

Florin skriver:
"Måste bara säg att din mössa utsatts för ganska ordentlig kyla och den får MVG i betyg!!! Minus 18 grader och blåsigt. Vi var ute i flera timmar och A höll värmen hur bra som helst, inte ens öronsnibbarna var lite kalla, det brukar de bli annars...Ska maila dig lite bilder oxå...En sak till, vi får massor av beröm för mössan :-)"

Bilden är lånad från Florins blogg.

4 kommentarer:

Carolina sa...

Vad kul! De är verkligen jättefina dina mössor :)

á Yeliqa sa...

Kul att få ett sånt bra betyg :)

Din mössor är verkligen jättefina!!!

Anonym sa...

Tack, det gör ju inget heller att modellen inuti mössan är så söt...
//Klockarbarn

DOCKMAMMAN sa...

Hej!
Jag undrar om du är intresserad av samla strumpklubben strumpor på ett och samma ställe på Dockmammans stickcafé.
Man behöver inte vara medlem för att få ladda upp sina bilder,tänkte att det kunde vara roligt att samla dom på så samma ställe så man fick en lättae överblick på alla strumpor.

Du går bara i här http://dockmammansstickcafe.zoomin.se/galleri.html och letar upp var och ens månads galleri...

Mvh
Dockmamman