cookies

onsdag 6 februari 2008

Raglantröja får stjärnor


Lillasyster behövde en ny tröja. Hoppas den passar. Jag har tagit mått på en tröja som sitter bra. Detta tyg är sånt där joggingtyg men ganska otöjbart ändå. Tyget är köpt på Tradera för liten peng. Muddväv i halsen och denna gången blev halsen riktigt bra. Jag lättade på trådspänningen och tog lite större stygnslängd. Sen är ju tyget stummare än annan trikå så det hjälpte väl till också. Jag har sytt fast namnband uppe på ärmen denna gång. Blev bra tycker jag.

Kan ni fatta att min maskin inte ens har ställbar stygnslängd. Nej, den har några valbara alternativ men det blir lite stora hopp mellan dessa alternativ. En för enkel maskin. Jag fick den av mina föräldrar i present och det var innan jag började sy så jag förstår resonemanget, om att raksöm och sicksack räcker...men nej, nu räcker det inte längre.

Nästa gång jag känner mig rik då ni.........

5 kommentarer:

Sica sa...

Hoppas att den där känslan av att känna sig rik infinner sig snart.
En bra maskin är guld värd!

Anonym sa...

Håller med! Vad coolt att sätta namlappen på ärmen..snyggt tycker jag!

mustafa sa...

du behöver inte vara rik för att kunna köpa en av, i mitt tycke, de bästa maskinerna som finns. nämligen fantastiska Husqvarna 2000, modell 6020 eller 6030. det är en riktig klassiker i metall som aldrig sjunger på sista versen och som har ett gäng bra sömmar. kostar typ 1800 kr begagnade. rekommenderas!

Klockarbarn sa...

Kokos Flanell: Jättebra tips!!
Ska hålla utkik efter nån sån då.

//klockarbarn

Jes sa...

Tröjan blev ju supersnygg!!! Gillar verkligen tyget.