cookies

torsdag 28 februari 2008

Liten necessär



Det blev en hel del tyg över så jag har gjort en liten liten sminkväska, necessär eller vad man vill kalla den. Modellen har jag snott rakt över från min H&M sminkväska. Formen är som en liten kub fast avlång;-)
Himla svårt att sy fast dragkedjan när jag hade gjort en tub av tyget och förstärkt med vliseline. Ett JÄTTE hårt vliselin (undrar om det heter så eller om det finns ett annat namn för denna sort). Det blev i alla fall mkt stabilare än jag trodde var möjligt. Hur som helst så har jag köpt det på metervara för 20kr/m. Vi har en butik/lager här i Huskvarna där det finns jättemycket tyger, mest inredningstyger men även en del annat. Det är väldigt billigt. Det är tur att jag inte gillar att sy gardiner för annars hade vi nog haft nya ganska ofta.

1 kommentar:

Linda sa...

det är nog viledon du menar.
hihi, jag är från Huskvarna, fast jag bor i Skövde nu :) vi har tygposten (det vid junex) i Skövde också