cookies

torsdag 24 januari 2008

Not good



Okej, nu har vi testat på och jag ser nu att blomman ska in lite och upp en bit till mot mitten för den sitter ju i ärmhålan nu :-O
Ärmarna kanske är lite långa (egentligen inte men det ser så ut mot den smala kjoldelen). Kanske fint med 3/4 ärm istället?

Kjoldelen är som jag befarade för smal. Elvira blev arg över att det blev för lite rörelsevidd. Får sy en ny kjoldel alltså. Den som sitter där nu får bli en vanlig kjol till lillasyrran fast lite kortare då.

Ett roligt projekt som går jättefort att sy. Det som tar lite tid är den virkade blomman men den kan man ju lika gärna hoppa över eller varför inte sy eller filta en istället.
Bara fantasin sätter gränser.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket härligt leende på den lilla damen!!!
T

Frida sa...

Hon ser nöjd ut på korten iallafall. JAg önskar fortfarande att jag kunde sy. Min dotter skulle(nog) älska sådanan kläder.

Jes sa...

Vilken supercool klänning!

Anonym sa...

Har fått gjort små ändringar som flytta blomman och sy dit en lite vidare kjol.
//Klockarbarn