cookies

tisdag 1 januari 2008

Kanintröja


Mitt första projekt av kanintyget blev en tröja till 3-åringen. Mönster från Ottobre stl 104. Halsringningen verkar stor men jag har inte fått prova den på henne än så jag vet inte. Den ser i alla fall stor ut i förhållande till hennes andra tröjor. Tvillingnålen bråkade och gjorde hoppsteg när jag skulle sy fast mudden. Fick sy om 5 gånger innan jag till slut gav upp och lät det vara. Den 5:e gången blev det "endast" ett hoppstygn så det får bli så tills jag vet om halsen är för vid eller ej.

2 kommentarer:

Gekko sa...

Härlig! Hoppas att halsen sitter bra på, jag tycker ofta det blir så för mig, den kan se stor ut men så lägger den sig snyggt intill ändå när man testar den på. Jag har också gjort ett riktigt kaninalster nu. Så nöjd, och så sugen på att sy mer!

God fortsättning på det nya året!

Klockarbarn sa...

Gekko: Jag hoppas att du har rätt om halsen. Ditt alster är jättesnyggt *avis*.
Jag köpte 5 meter så det finns ju lite mer att sy av....puh. Undrar vad nästa alster ska bli. Klänningar vill jag göra men sen slog tanken mig att det kanske blir lite mycket nattlinne över det.