cookies

lördag 8 december 2007

Nu är jag stolt



och supernöjd. Byxor efter eget mönster. Denna gången fick jag till mudden i midjan. Byxorna blev perfekt i längd och jag hade iof sig haft dem lite längre men jag tog snutten som blev kvar efter E:s byxor så det räckte inte längre. Jag har en stor bit kvar men den ska jag spara på lite. funderar på nån gul tunika framöver. Nöjd och stolt - det är jag det.


Material: Underbara velouren från Hilco (Nea Nobelle). Muddväv också därifrån.

Mönster: eget i stil 86.

7 kommentarer:

Gekko sa...

Härliga byxor! Jag har samma Hilcovelour fast från Michas hängande till tork i tvättstugan, längtar efter tid och ork att ge mig i kast med den!

Anonym sa...

Trots ditt "tillstånd" verkar du ha mycket kraft ändå. Om du har lite kraft nu är du då Duracellkanin annars?
Jag har bara starka lustkänslor för Hilco velouren. Använde byxorna i lördags och ungen blev hur varm som helst och fick springa byxlös efter ett tag (vi var på fest). Så det verkar också vara tjock och varm velour.
/klockis

antfarm sa...

Jag tycker byxorna ser jättesköna ut. Nästan så man skulle vilja ha ett par i vuxenstorlek när man polimasar runt hemma på lördagsmorgnar;)

Anonym sa...

Antfarm: Håller med om det. Jag ska nog sy ett par till mig själv nån gång.
/Klockarbarn

Madelene sa...

Då vill jag fråga dig hur du gjorde med mudden :-D Jag köper också mudd hos Nea Nobelle och har lite problem med att få den "lagom" för att inte töja sig allt för mycket efter ett tag! Den e så väääldigt töjbar! Madelene/MADE BY ME

Klockarbarn sa...

Oj jösses det minns jag inte. Skrev ju aidrig upp men jag har byxorna kvar så jag borde kunna mäta den.

Anonym sa...

Svar på din fråga ang. Nea nobelle muddväv.
Jag har mätt på exemplaret i färdigt tillstånd. Mudden är 9 cm hög och längden runt magen är 42 cm. Sen får du lägga till lite sömsmån. Jag har gjort den relativt smal eftersom mudden töjer sig mkt. Jag utgår inte från nån "formel" utan provar mig fram.
/klockarbarn