cookies

lördag 1 december 2007

Men vad f-n rent ut sagt

Jag måste vara dum i huvudet. Jag har stickat en basker från Garnstudio. Har följt mönstret trodde jag. Men min mössa är 18 cm lång istället för 23 cm. Hur gick det till och vad har jag gjort för fel? Någonstans i minskningarna har det nog blivit fel. Undrar om jag minskat på var 3:e varv istället för vart 4:e. Kan ju vara så enkelt. Jag misslyckas lite för ofta med Garnstudios sortiment för att tycka att det bara är mitt eget fel. Antingen ger jag upp när jag fastnar i mönstret eller så blir det fel och då ger jag också upp. Är det nån mer än jag som tycker att de skriver lite svåra och otydliga mönster? Denna gången är det nog mest mitt eget fel eller ska vi kalla det för "småbarnsförälderhjärnan" som inte hängde med riktigt.

Äsch, jag repar inte upp denna mössa utan den får bli barnens kusins födelsedagspresent istället. Jag har provat mössan på Elvira och den ser bra ut på henne. Jag är så missnöjd att jag inte bryr mig om att fota den heller.

6 kommentarer:

antfarm sa...

Du är inte ensam om att inte lyckas med garnstudio. Jag tror inte jag stickat ett enda mönster därifrån där det inte varit fel eller otydligt eller jag varit tvungen att ändra något. Så varför jag fortsätter sticka efter dem är verkligen en gåta...

Gekko sa...

Jag har ingen erfarenhet utav Garnstudios mönster. Kanske tur det! Om du inte får till det skulle det ju bli heltokigt för mig! Vad grymt störigt veklgigen! Hoppas att du ändrar dig och fotar den ändå!

Anonym sa...

Hejsan hej

/kajman

Dödergök sa...

Jag har ju stickat den där baskern och jag minns att jag ändrade något men jag minns inte vad...
Dessutom tyckte jag att mönsterdiagrammet var väldigt otydligt. Men gratis är ju gott eller nåt åt det hållet, fast gratis borde ju kunna vara rätt ändå...

Sica sa...

Egentligen är det väl tur att allt inte alltid blir perfekt, då uppskattar man det som blir bra mer istället ;)

Anonym sa...

Sica: Det ligger nåt i det du säger. Fast jag tycker inte att mycket jag gör är helt perfekt. Det mesta kan göras bättre men jag är oftast ganska nöjd. Är ju inget proffs.
//Klockarbarn