cookies

måndag 3 december 2007

Julkalender och mössan



Ja, nu har jag snart stickat mig genom 3 dagar i december. Så här ser reultatet ut so far (Johanna Wallins stickkalender för övrigt)...


Så här blev baskern jag skrev om härom dagen. Den skulle vara till mig eller till min syster men den fick bli till barnen istället. Intressant....fast inte så kul. Bilden är efterfrågad så här kommer aset (alltså inte barnet utan mössan). Trådarna som hänger är trådar som ska fästas men jag tappade sugen minst sagt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

SYN systern tyckte den var JÄTTEFIN!!!!!

antfarm sa...

Aha, det är ju samma basker som jag stickade som nog blev jättestor på mottagaren. (Det här mönstret kan jag inte minnas att jag hade några större klagomål på, fast jag kom på sedan att jag inte hade följt det helt.)

Det var ju mycket märkligt att den blev i barnstorlek för dig och "gigantisk" för mig. Ja se garnstudio... Vilken stickstorlek använde du?

Anonym sa...

Jag använde st 2,5 mm istället för rekommenderade 2 mm. Jag har gjort rätt tills dess att minskningarna börjar sen hände det nåt. Det är bra i omkrets men alldeles för kort. Undrar om jag läst fel i mönstret eller nåt sånt. Vid ett senare tillfälle tror jag att jag ska repa upp lite och sticka den lite längre.
/Klockarbarn

rino sa...

på bilden ser den iaf jättefin ut, fortsätt du!