cookies

onsdag 28 november 2007

Återbruk x 2





Detta måste väl vara det ultimata återbruket? Först sparar man in på mängden plastkassar (kan återanvända din kasse om och om igen) och så återanvänder man gammalt tyg, som i mitt fall påslakan, när man syr påsen. Skitbra. Kommer inte ihåg var jag hittade länken till denna shoppingkasse. Jag blev sugen på att prova mönstret så nu har jag gjort det. Använde tyger som jag inte kan använda till så mycket annat pga att de är rätt slitna/urblekta. Jag tycker att man kan göra påsen lite längre än vad mönstret anger men den blir ju klart smidig så här också.


Lite roligare än de vanliga tygkassarna som jag har här hemma. Reklampåsar är det fast i tyg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jätefin, kkan jag beställa en? nä förresten 2. Skulle vilja ha en liten variant till mitt virke...skkulle det gå?

siis

Välkommen! sa...

åh! det är ju precis en sån påse/väska som jag blev usgen på att sy för nån vecka sedan! kanske var det på min sida du hittade länken? :)
jag har dock tyvärr inte hunnit sy nån än men jag ser fram emot det! dom blir ju jättefina! :)

Klockarbarn sa...

Kattching: Det var säkert din blogg jag hittade.

Botilda sa...

Ja, du har gjort den. Vad kul! Jag hittade länken tidigare i höstas, men har inte kommit mig för. Istället är jag korkad nog att köpa kassar varje gång jag handlar. Dumt, dumt, dumt! När man kunde ha så snygg kasse.

BONGI sa...

Vilken kul idé!! Måste provas nån gång!