cookies

måndag 1 oktober 2007

Weekendresa vore skönt!

Jag vill ta med min man på en weekend resa. Men jag har ingen aning om vart. Gärna nånstans i Europa men inte helt nödvändigtvis. Det känns ju kanske som mer semster om det blir utanför Sverige förstås. Var har ni varit som ni varmt och med hela hjärtat kan rekommendera till två trötta småbarnsföräldrar som behöver ha tid för varandra. Barnen får vara hemma.
Jag tar tacksamt mot alla förslag utom London (det enda ställe förutom Kreta som min man varit på och då typ 5 ggr).

5 kommentarer:

Majtjho sa...

Prag!!!! Helt underbar stad med massor av kultur och bra shopping. Billig och god mat, billigt boende! Perfekt!!!!

Gekko sa...

Lite dyrare än Prag, men billig resa dit och nära är ju underbara Köpenhavn. Fast jag är lite inne i en saknar-Malmöperiod så jag är kanske jäv... Fast fördelen är ju att man kan ta tåget dit och sen bara njuta... Vad avis jag blir nu! Oavsett var ni åker!!

Carolina sa...

Jag skulle nog rösta för lite längre bort typ Spannien där finns det både god mat, gott vin och är lite varmare (förhoppningsvis). Problemet kan vara att det inte alltid finns direktflyg och att restiden då blir för lång. Ett mysigt ställe jag kan rekommendera är Menorca.

Eller kanske Italien också god mat och gott vin, har dock inte varit där själv.

Mimmi sa...

Prag kan jag också rekomendera. Har varit där flera gånger.

Ett annat alternativ är Barcelona (har själv inte varit där, men sambon var där förra helgen) Storstadsliv men även strandliv på gångavstånd.

Anonym sa...

Söderköpings brunn. Urmysigt relax-spa. Härlig miljö. Total avkoppling och rå om varandra!
Men svindyrt - det är det värt!
/T