cookies

torsdag 18 oktober 2007

Nytt fynd


Igår åkte vi till secondhand affären med en del möbler vi ville bli av med. Har ju fått ärva lite möbler som jag gillar bättre än det jag redan hade. Tar man mot en massa så måste ju en hel del ut också för att få plats själv i hemmet. Medan maken lastade ur bilen så gick jag på tygjakt. Hittade en tyggarderob av ett urskönt grönt tyg. Stor är den också så här kan man gå loss och få ut en del av tygbitarna. Jag älskar ju grönt och gärna jättegrönt och det var detta.

4 kommentarer:

Gekko sa...

Vilket härligt tyg! Har du några planer för det redan kanske?

Anonym sa...

Det är faktiskt t om lite starkare grönt i verkligheten. Nej, jag har inga planer alls. Har oftast inte nån plan när jag köper tyg så där på secondhand. Jag tar det jag gillar och så ligger det bara på hyllorna hemma. Tror inte att jag ska klara av att sy annat än förklädesklänningar så det blir inget alls av de flesta tygerna. Skulle gärna vilja sy en jacka och en omlotttunika. Får väl våga ta steget nån gång.
//Klockarbarn

Anonym sa...

:)
tyget påminer starkt om min barndom, detta eller nåt som är snarlikt hade min mamma och pappa som sängkläder då jag var liten.

Jes sa...

Fint tyg. Tvärt om mot dig så får jag nästan alltid bilder i huvudet direkt när jag hittar ett tyg på vad jag vill göra med det :)