cookies

torsdag 18 oktober 2007

Nya fynd idag igen






Idag handlade det om garnfynd istället för tygfynd men lite tyg kom allt med hem också. Först skön grön Mohair från Nordiska - hela 14 nystan (alla är ej med på bilden). Rosa och bruna virkgarner i bomull (här är bara några med på bild).
Det finns några tjejer till här i stan som också vill hitta retro tyger. Därför måste man vara på plats helst INNAN de öppnar och så måste man snudd på springa fram till hyllorna för att få tag i nåt man gillar. Med 2 små barn i vagn kan jag säga att jag inte är lika snabb som de och kommer därför allt för ofta för sent. Men i garnkorgen letar inte dessa tjejer så där gör jag fynd. Jag ser alltid nån av dem när jag är där så de måste ju lagt märke till mig också. Krig i tyghyllorna!!! Man kan inte stå och titta för länge utan det är bättre att ta tygerna med sig och kika lite närmare på dem sen. Tips! Om det är mycket folk så tar du allt du tycker verkar intressant och lägger i din korg. När du gått igenom det du vill i butiken kan du börja kika på tygerna om de har det skick som du vill betala för. Har de det är det bra annars lägger du tillbaka det som inte är intressant längre.

Jag får väl börja lägga upp min tygkatalog på nytt eftersom den förra "försvann" i cyberspace. Pust och stånk.

2 kommentarer:

Mannagryn sa...

Hej klockarbarn, precis så gör jag med, men nu vet jag vem det är som är där och tar alla godbitar innan jag kommer. Jowes har jag varit och letat efter brunt fleece men ack nej. Det finns ju inte mycket tyg affärer kvar här i stan. Fina tyger du har hittat iallefall jag får söka mig utanför stan om jag ska hitta nåt vettigt. Amanda

Anonym sa...

Vi har ju Fransens tyger i Huskvarna också men de brukar ha ganska lite tycker jag. I alla fall i min smak. Fleece har de men oftast mönstrad och i rosa och ljusblått. Sen har vi ju tyglagret i gamla Junexhuset som har ett litet lager barntyger och vanliga tyger. Kanske där?
//Klockis