cookies

onsdag 31 oktober 2007

Gardintyg till fyndpris


Idag besökte jag den lokala tygaffären. Hittade ett jätteläckert tyg som passar skitbra till våran äckelgröna retro-soffgrupp. Kunde inte låta bli att köpa det när det fanns så lite kvar. Det var nu eller aldrig. Och till det fantastiska priset 49kr/m. Det priset slår Ikeas, som inte har så roliga tyger för tillfället om man frågar mig. Köpte nästan 7 m. Så snyggt det ska bli i vardagsrummet.

Annars är jag lite tystlåten på bloggen. Har svårt att hitta tid och kraft. Mest kraft tror jag. När det väl finns tid så står jag bara och tittar på alla tyger och så går jag igen. Orkar inte, fattas inspiration. Men man ska väl inte hänga läpp för det. Jag stickar för glatta livet istället. Kräver inte så mkt tankearbete för mig. Det är nåt jag bara gör framför tv:n på kvällarna. Just nu har jag 4 olika projekt på gång. Ska väl försöka avsluta nåt av dem. Har tankar på att starta ett 5:e projekt. Jag har ju en julklappshemlis (Sticka Mera) på gång också. Har svårt att hitta på nåt till henne jag ska skicka till men tror att jag har funnit det nu när jag tittat igenom garnhögen här hemma. Det blir nog jättefint och jag tror garnet och färgen kommer falla i smaken.

Att sticka tar ju lite tid så det dröjer då innan nåt visas upp här på bloggen. Häng kvar och titta in då och då. Ge inte upp om mig. Jag tycker det är så kul när andra hittar hit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilket läckert tyg... jisses, amalia... Hm, dock hade IKEA några kul tyger, några alltså ;) Eller om det var äldre som fanns kvar? ;) Handlade inte nej... får ta det nästa gång om det finns några då, och om det blir pengar över när det är mängder av andra saker som MÅSTE has, suck... typ, diskmaskin-tvättmaskin-mobil-kökskran? Ja, nackdel med eget hus - JA!
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som också inte orkar något... jobbar lite (halvtid), tränar och vilar med ljudbok och stickning... dock hamnar jag i stickningar som KRÄVER tänkande... spetsstickningssjalar bla :) Orkar LÄSA bloggar, dock inte blogga - nästan... måste ta tag i den biten, ja...

Klockarbarn sa...

Hej på dig. En ny bekantskap här på min blogg. Välkommen!!!
Ja, det tyget är jag nöjd med. Hoppas bara det räcker.