cookies

söndag 23 september 2007

Pippi och Tommy Anka

Dottern har snöat in på Pippi Långstrump. Idag lekte hon att lilla syster var Tommy-anka.
-Vad säger du, sa jag.
-Hanna heter Tommy-anka, svarar Elvira.
Hon brukar leka att hon själv är bebis Hanna (som hon säger) och att Hanna är Elvira. Det är väl mysigt att låtsas vara liten bebis. Hon som inte ens kan prata rent själv lyckas t om att prata bebisspråk. Hur som helst så var nu Hanna, Tommy-anka.
Det tog en liten stund innan jag fattade vem Tommy-anka är.
TOMMY och ANNIKA.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart!

DORIS DAISY sa...

MEn gud vad roligt. Min dotter leker precis detsamma. Jag hörde en dag från hallen "Neeejjj, Tommy inte fastna, Pippi kom och jälp. Nej Pippi kan inte, jag ropar på mamma, hon kan allt!!"

:o)

Gofisar!

Anonym sa...

Doris: vad härligt när man är den som kan och vet mest. Man får njuta för om några år är man inte den största idolen längre. Om man är det nu vill säga för Pippi ligger högt på listan ;-)
//Klockarbarn

Jes sa...

Va sött. När P kusin var gravid var deras projekt namn Tommy-annika för det viste inte om det var en pojke eller flicka. Tyckte det lät mysigt när de talade om lilla Tommy-annika i magen:)