cookies

fredag 31 augusti 2007

Lite tygstuvar för nätta summan 25 kr

Skulle hämta maken på jobbet igår och var lite tidig så jag slant in på Röda korset. Hittar inte så ofta nåt där men igår fann jag två ganska stora stuvar i olika röd trikå. Hittade även en bit orange/röd stretchfrotté och ett förkläde som jag tänker göra klänning eller kjol av. Gillar att sy om förkläden för att det är så enkelt och så lite arbete.

Min stora dotter är galen i "Mora träsk på cirkus-videon". Hon ska ha likadan tröja som de säger hon (tröja med tigerbild på). Ja ha, tänkte jag och tog fram mitt transferpapper och printade ut en bild på en fin tiger som liknade den MoraTräsk har. Strök fast den på en baströja i vitt - voilá- klart. Tog fem minuter. Hennes reaktion:
-ÅH, det är en lika som Mora Träsk har, utropar dottern.
-Ja, vill du ha den på dig? frågade den påhittiga modern (nöjd med sig själv och med dotterns reaktion).
-Nej, den är inte fin, svarar dotter....
Idag vaknade hon och såg tröjan igen och var lika nöjd över att hon fått en Mora-tröja. Ville absolut inte ha den på sig idag heller.

Men????!!!!!!

Inga kommentarer: