cookies

söndag 5 augusti 2007

Kul dag

Igår hade jag och min man en pysseldag helt omedvetet. Jag skulle få sy lite och han skulle ta med barnen ut. Vi byttes av hela dagen och gjorde lite var kan man säga. Efter nån timme tog jag barnen och sen tog han dem en stund. Dagen gav för min del en luciakrona (gäller att vara ute i tid), två mössor varav den ena med applikation, samt färdigställa/sy om några plagg som inte blivit klara. Känner mig nöjd med det. Mannen snickrade myggnät på ram till våra fönster så vi slipper invasion så fort vi vill ha lite öppet (i sommarvärmen ;)). Bilder kommer när kamerabatterierna laddat klart...

Förresten. Hur gör man så att muddarna i midjan blir lagom. Jag har läst att man ska mäta barnet och sen dra bort en tredjedel och då har man muddensbredd. Det funkar så där för mig.

1 kommentar:

malin sa...

När jag syr muddbrallor så mäter jag midjan och tar bort ca 10%, och det har funkat hitentills :)