cookies

torsdag 12 juli 2007

mobilväska till min nya mobil



Min man har köpt mig en ny telefon. Den är så fin och funkar även som en walkman. Bra!
Jag är förtvivlat klumpig så en väska är nog bra att ha - köpa? NEJ! Sy förstås!!!
Så det blev en variant av kortförvaringen jag gjorde förut. Nästan samma mått faktiskt - lite längre och samlare bara. Jag hade nog inte behövt göra den smalare för den är väl tight nu. Jag har inte vadderat den utan sytt i dubbla tyglager istället. Jag vill ju egentligen bara skydda den mot repor så det är nog tillräckligt. Satte på en lite "kabinhake" så jag kan sätta fast den i kläderna om jag är ute och powerwalkar med min walkman-funktion...;-)

Knäpps med kardborre. Lite modifikationer behövs, tycker jag. T ex ett mindre lock eftersom telefonen gör så att väskan fylls ut och ser mindre ut än locket.

1 kommentar:

Anonym sa...

...no comments...

T