cookies

torsdag 5 juli 2007

Hittade i gömmorna


Jag trodde att jag slängt bort dessa brallor som blev lite väl små till E förra sommaren. Nu kan de nog passa på H istället om jag kortar av benen lite. Eller förresten...E kanske kan ha dem nu när blöjan är borta men som capribyxor. Har upptäckt att många brallor i 68 och 74 funkar bra på 2,5 åringen eftersom de oftast blir smalare om baken när de är blöjfria och bara har blivit längre. Bra att kunna återanvända byxor men som 3/4 brallor nu istället. Behöver man ju inte köpa nytt.

Dessa illgröna (kraftig limegrön) är en stuvbit i frotté som jag hittade på secondhand förra året. Jag har en liten bit kvar men som inte räcker nåt vidare till ett plagg. Jag gillar det starkt och det har lagom stretch. Modellen har jag klippt efter ett par PoP tights och lagt till lite extra sömnsmån och en blöjkil i grenen.

Inga kommentarer: