cookies

torsdag 14 juni 2007

Ordning och reda

Nu har jag bestämt mig för att skapa en liten "nätkatalog" över mina tyger. På samma sätt som jag gjort galleri över tunikor och mössor så ska jag lägga upp tygerna. Jag samlar ju bokstavligen på hög - fast högar i kassar som står på golvet. Det är verkligen inte bra att ha det så men jag har ingenstans att lägga tygerna. Jag vill ju kunna se vad jag har och bli inspirerad men nu ser jag bara det som ligger längst upp i varje kasse dvs det senaste inköpet. Nu kommer jag kunna titta i min "katalog" istället och inspireras där.

Andra bloggläsare/pysslare kan ju också kika in och kanske eventuellt byta till sig en tygbit...

3 kommentarer:

florin design sa...

Du har ju helt sjukt snygga tyger!!!! Flera jag VILL HA!!!!! Tror för den delen att du köpt dig några av tygerna på tradera va? Känner igen några som legat på min minneslista :-) Tyvärr kan man ju inte buda hem alla fina tyger....

Nr 9,19,31 och 33 är de jag gillar bäst men det finns fler godbitar och hittar du något du gillar hos mig byter jag gärna nån bit med dig :-)

Klockarbarn sa...

Jag tror att jag köpt tyg på Tradera 1 gång. Jag tycker att det blir lite för dyrt alldeles för ofta, också frakt på det. Många tyger är bara små snuttar men det går kanske att använda till detaljer eller smågrejer som man syr.
Nummer 9 har jag köpt som stuvbit på IKEA (finns i sortimentet nu).
Elefanterna kom jag över på secondhand för 15 kr. Hjärtana är ett STORT förkläde 5kr. Det turkos/gröna/orange tyget är ett helt underbart frotte´tyg som låg på en hylla på secondhand för 3 tior...(jag var lycklig när jag hittade det).

Gekko sa...

Ojojoj, jag kanske måste göra en byteshandel med dig igen? Vad mycket snyggt du har! Jag vill också göra en katalog känner jag. Får vänta till jag kommer hem i vilket fall. Nu är jag på semester!