cookies

tisdag 17 april 2007

Tänk vad lite Mmmm kan göra.

Jag är hungrig! Men vad äter man som mättar när allt känns som taggtråd i halsen. Sen har jag ju fått lite restiktioner från sjukhuset på vad man inte bör äta.
- Du ska inte äta hårda saker som knäckebröd och Chips...
Men hallå...CHIPS...det är kanske inte det första jag tänker på när jag är hungrig och bara vill sätta i mig en god middag... potatismos lockar och ja, inget mer...Jo, men chips var det ja....
Just det riktigt kryddiga som kan svida extra mycket i halsen...öh?

Nej, det var faktiskt en korkad sak att ta upp (säger friskvårdspedagogen - jag alltså) men det kanske är relevant för andra vad vet jag.

CHOKLAD däremot (säger friskvårdspedagogen som inte kunnat äta på 24 timmar och kan unna sig några extra kalorier)....smälter så härligt gott i munnen och svider inte det minsta också med lite kaffe förstås. Så lindrar man en lite ledsen hals.

1 kommentar:

Gekko sa...

Choklad tycker jag låter utmärkt! Det är ju så lent och skönt och lätt att svälja!

Jag har inte hunnit börja mitt syprojekt du vet, inte visste jag att man kunde bli så här trött av att jobba? Igår somnade jag halv åtta...

Krya på dig!